MDF beoordeelde de algemene prestaties van het Global Partnership for Education (GPE), het multistakeholder partnerschap in onderwijs. Het leidde tot begrijpelijke, geaccepteerde en bruikbare lessen voor hun post-2020 strategie.
Welk type programma hebben we geëvalueerd?
Wat maakte onze evaluatie zinvol?
Met de steun van doorgewinterde onderwijsspecialisten voerde MDF een grondig onderzoek uit naar de ontwikkeling en organisatorische prestaties van Global Partnership for Education. We baseerden ons op uitgebreide monitoring- en evaluatiegegevens die GPE in de loop der jaren heeft verzameld. We voerden een kwalitatieve bijdrageanalyse uit van de factoren die van invloed zijn op de uitvoering van het onderwijsplan en de effectiviteit van het partnerschap op landenniveau. We voerden een benchmarkingstudie uit van vier vergelijkbare mondiale fondsen en deden een speciale partnerschapsbeoordeling die verder keek dan beleid en procedures en zich richtte op de dynamiek van het partnerschap zelf.
Hoe heeft het een impact?
De uitvoering van dit evaluatieproces omvatte een aantal gelegenheden voor de klant om de bevindingen te bespreken en bij te dragen aan de analyse ervan. Dit resulteerde in de tijdige levering van een algemeen evaluatierapport in het Engels en Frans, waarvoor zowel de klant als het onafhankelijke evaluatiecomité dankbaar waren.