Roze zoeken
Een eenvoudig wit pictogram van een vergrootglas
Webgebaseerd marktonderzoek voor door vrouwen geleide MKB-bedrijven in Indonesië

Webgebaseerd marktonderzoek voor door vrouwen geleide MKB-bedrijven in Indonesië

De klant en de uitdaging

Onze klant

De Canadese handels- en investeringsfaciliteit voor ontwikkeling (CTIF) geeft prioriteit aan handels- en investeringsgerelateerde beleidshervormingen die in overeenstemming zijn met het Canadese Feministische beleid voor internationale hulp.

De uitdaging

Tijdens de Covid pandemie werden veel kleine bedrijven in Indonesië extra kwetsbaar. Vooral door vrouwen geleide micro- en kleine bedrijven ondervonden de gevolgen van lock-downs. Hoe kunnen vrouwen inkomsten blijven genereren terwijl ze beperkt worden in hun bewegingsvrijheid? Kan ondernemen gecombineerd worden met thuis- en kinderopvang?

De oplossing

Eén oplossing is het bevorderen van de digitalisering van bedrijven. MDF bood ondersteuning aan de Persepi-broedplaats voor bedrijven. We ontwikkelden modules over het opzetten en beheren van een online bedrijf, digitale marketing en milieuvriendelijke bedrijfspraktijken. We trainden trainers die praktische ondersteuning gaven aan door vrouwen geleide KMO's.

Voor algemene informatie

Sanur, Bali
Indonesië